גוגל אנליטיקס מאפשר לנו למדוד את ההשפעה של אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלנו. היתרון הגדול ביותר של ניתוח נכון הוא היכולת לזהות את נקודות החוזק והחולשה של מסעות הפרסום שלנו ולהציע נתונים שיעזרו לך לשפר את כיוון הקמפיין. נוכל גם לזהות את הנכסים שמביאים לנו את התנועה הרבה ביותר ומספקים את הערך הרב ביותר למבקרים.
גוגל אנליטיקס מאפשר למדוד ערכי שיווק דיגיטלי חשובים כמו תנועה, שיעור יציאה מדף הכניסה ופעילויות. כתוצאה מכך תוכלו לשכפל את ההצלחה של הנכסים בעלי הביצועים הגבוהים ביותר.
מה זה Metrics Query?
Metrics Query הוא תוסף וורדפרס המאפשר לנו לעקוב אחר האתר שלנו באמצעות קוד המעקב של גוגל אנליטיקס ומאפשר לנו להציג נתונים סטטיסטיים מרכזיים של Google Analytics במסך הדשבורד של וורדפרס.
בנוסף לנתונים הסטטיסטיים הכלליים של Google Analytics, דוחות עמודים מעמיקים ודוחות פוסט מעמיקים מאפשרים פילוח נוסף של נתוני האנליטיקס, ומספקים פרטי ביצועים עבור כל פוסט או עמוד מאתר האינטרנט שלנו.
התקנת התוסף Metrics Query
את התוסף Metrics Query ניתן להוריד בחינם דרך מאגר התוספים של וורדפרס. התקינו את התוסף והפעילו אותו.
הגדרת התוסף Metrics Query
תהליך הגדרת התוסף הוא די קל. לאחר שהפעלתם את התוסף, לחצו על "Google Analytics" בתפריט הימני (אם הממשק בעברית) או בתפריט השמאלי (אם הממשק באנגלית):
לפני שתמשיכו הלאה, תצטרכו לפתוח חשבון Google Analytics. לאחר שפתחתם חשבון לחצו על Authorize Plugin:
לאחר מכן לחצו על Get Access Code:
לאחר מכן תעברו למסך האימות של גוגל. תוכלו להבחין כי שם היישום הוא GADWP Reloaded. זהו השם שאושר על ידי המפתח. בחרו בחשבון הגוגל המקושר לחשבון האנליטיקס שלכם:
במסך הסקירה הסופי תוכלו לראות את ההרשאות שאישרתם. אם הכל מסומן, לחצו על Allow:
העתיקו את הקוד והדביקו אותו בתוך השדה במסך הבא ולחצו על Save Changes:
בחרו מתוך הרשימה את האתר שעליו תרצו לבצע את המעקב ולחצו על Save Settings:
עברו אל מסך הדשבורד וגללו למטה עד שתראו את מסך המדידה של התוסף:
הגדרות מומלצות
ישנן מספר הגדרות שניתן להגדיר כדי לייעל את הביצועים של התוסף Metrics Query.
GDPR
ניתן להפעיל הגדרות מסוימות על מנת לשפר את התאימות ל- GDPR. לשם כך, עברו אל לשונית Tracking Code > Advanced Settings.
יש להעביר את ההגדרות שבתמונה הבאה למצב ON.
לא לכלול
עברו ללשונית Exclude Tracking וסמנו את תפקידי המשתמשים שלא תרצו לכלול במעקב.
יש להעביר את ההגדרות שבתמונה הבאה למצב ON.
מעקב אחר אירועים באתר
התוסף Metrics Query מאפשר לעקוב בקלות אחר אירועים שונים באתר, כך שנוכל לקבל תובנות שימושיות על מה המשתמשים עושים בזמן הגלישה באתר שלנו.
ניתן לעקוב אחר:
- קישורים חיצוניים
- הורדות
- קישורים עם מקור אנשי קשר כמו mailto: וטלפון:
מסחר אלקטרוני - Ecommerce
עברו ללשונית Integration ובחרו Enhanced Ecommerce Plugin:
תוסף מסחר אלקטרוני משופר - Enhanced Ecommerce Plugin
המסחר האלקטרוני המשופר של Google Analytics מאפשר לשלוח נתוני הופעות, קידום מכירות ומכירות של מוצרים עם כל אחת מהתצוגות של דפים ואירועים. ניתן להשתמש בתצוגות דפים כדי לעקוב אחרי הופעות של מוצר ורכישות מוצרים, כמו כן ניתן להשתמש באירועים כדי לעקוב אחרי שלבי הקופה וקליקים על מוצרים.
נכון לעכשיו, התוסף Metrics Query בפועל לא שולח את פעולת המעקב הרלוונטית ויש צורך להתאים לתוסף החנות שלכם: WooCommerce, Easy Digital Downloads וכו'.
אם תרצו להטמיע זאת בעצמכם, דור צוברי כתב על כך מאמר נפלא.
לסיכום
כעת תוכלו לעקוב אחר ביצועי האתר שלכם ממקום אחד באמצעות דוחות קלים וברורים.
קוד המעקב של גוגל אנליטיקס מושתל אוטומטית באתר מבלי שתצטרכו להתעסק בקוד. אם יש לכם הצעות או פידבקים על התוסף – אתם מוזמנים לכתוב בתגובות.